Láhve a plechovky v nové vizuální identitě Pepsi už plní regály v Česku
8. dubna 2024

Láhve a plechovky v nové vizuální identitě Pepsi už plní regály v Česku

Celosvětový rebranding Pepsi, avizovaný na sklonku loňského roku, je nyní v plném proudu. Nové logo odráží neustálou touhu značky po inovacích, svěžesti a rozvoji kultury. Nový design, který přichází po 14 letech, ztělesňuje ducha popkultury a oslavuje filozofii "Chuť zažít víc", tedy žízeň po nejlepší chuti koly a touhu po nových a vzrušujících zážitcích.

Chuť zažít víc, vnášíme do všech oblastí kultury, v nichž se značka Pepsi angažuje, od sportu přes hudbu, stravování, zábavu a další," uvádí Michal Šlechta, ředitel marketingu Mattoni 1873, která je výhradním výrobcem a distributorem PepsiCo v ČR.

Výroba Pepsi v České republice probíhá pod křídly společnosti Mattoni 1873 od roku 2018. Hlavní závod vyrábějící Pepsi a další nápoje z portfolia PepsiCo se od roku 1994 nachází na Kolbenově ulici v Praze-Hloubětíně, a od podzimu 2022 se tyto nápoje vyrábějí také v Kyselce u Karlových Varů, kde Mattoni 1873 spustila moderní plechovkovou linku, která dokáže stočit nápoje do více než 10 druhů balení. V ČR se ročně vyrobí skoro 300 milionů balení nápoje Pepsi, které nejen uspokojují domácí poptávku, ale také zásobují slovenský a maďarský trh. Export se realizuje z velké části po železnici. V roce 2023 bylo po železnici přepraveno ze skladu v Hostivaři, který je napojen vlečkou na železniční stanici Hostivař do železniční stanice Kecskemét v Maďarsku celkem 1 161 železničních vozů ve 48 vlacích, ve kterých bylo přepraveno celkem 62 928 palet s výrobky PEPSI. Tato přeprava společnosti umožnila ušetřit (při průměrném počtu 28 palet/kamion) celkem 2 247 jízd kamionů na trase mezi Prahou a Kecskemétem.

 

Nová éra a redesign

Proces redesignu Pepsi začal zadáním, aby spotřebitelé nakreslili z paměti její logo. Velká část zúčastněných přitom umístila nápis Pepsi doprostřed glóbu a tím poukázala na silný kapitál, který značka vybudovala v průběhu minulého století. Nové logo dostalo nový odvážný typ písma, který odráží sebevědomí značky a její neokázalý přístup,“ popisuje Michal Šlechta. Nové odvážné písmo a elektricky modrá a černá paleta vytváří kontrast, živost a moderní hrany sjednocující modrou barvu Pepsi s černou, která vždy označovala Pepsi Zero Sugar/MAX.  

Rebranding totiž přináší nejen novou vizuální identitu výrazně odlišnou od té předchozí, ale také nové pojmenování oblíbeného nápoje Pepsi MAX na Pepsi Zero Sugar, což lépe reflektuje charakter nápoje. “Název Pepsi Zero Sugar je zcela v souladu s nároky spotřebitelů na zdravější životní styl. Stále oblíbenější Pepsi Zero Sugar nyní nabízíme také ve variantách Mango a Limeta. Spotřebitel tak dostane ještě víc chuťových zážitků, přesně podle naší hlavní filozofie,” doplňuje Michal Šlechta.

Pepsi

Značka Pepsi je součástí portfolia Mattoni 1873, největšího distributora nealkoholických nápojů ve střední Evropě, s kořeny sahajícími do roku 1873 a ke karlovarskému rodákovi Heinrichu Mattonimu. Současnou podobu získala skupina v 90. letech díky výrazným investicím italské rodiny Pasquale. Produkty vyváží do téměř 20 zemí světa, vlastní zahraniční značky minerálních vod v Rakousku, Maďarsku a Srbsku. V ČR, Slovensku, Maďarsku a Bulharsku je výhradním výrobcem a distributorem nealkoholických nápojů a pochutin značek firmy PepsiCo.  

https://www.pepsi.cz/

 

Kontakt pro média

Lutfia Volfová, PR manažer
Mattoni 1873

Telefon: 607 602 328
E-mail: lutfia.volfova@mattoni.cz